
Het hoe en waarom van feedback geven
Het belang van feedback geven
Het geven van feedback heeft een…
30/09/2020/door Renate PopkenHet geven van feedback heeft een…

Maatregelen in het kader van Corona en de gevolgen voor vakanties en reizen
Het is bijna vakantie, maar net even anders dan vorige jaren
Maatregelen…
24/06/2020/door MariskaHofflandMaatregelen…

Corona maatregelen en ziekteverzuim
Hoe om te gaan met verzuim in kader van corona maatregelen en…
24/06/2020/door MariskaHoffland
Klaar voor de WAB?
Voorbereid op het doen van een verplicht aanbod arbeidsomvang?
Werkgevers…
10/12/2019/door MariskaHofflandWerkgevers…

Het exitgesprek | waardevolle informatie van een vertrekkende medewerker
Het exitgesprek is misschien wel het belangrijkste gesprek dat…
20/09/2019/door Renate Popken
Verlengen tijdelijk dienstverband of een transitievergoeding voorkomen (WAB)?
Zoals u wellicht al vernomen hebt, hebben we met ingang van 1…
02/09/2019/door Renate Popken
Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) in aantocht
Nog geen drie jaar na de invoering van de Wet werk en zekerheid…
12/06/2019/door Renate Popken
AVG en arbeidsongeschiktheid, wat zijn de regels?
De paniekgolf rondom de invoering van Algemene Verordening Gegevensbescherming…
13/11/2018/door Renate Popken
Personeelsdossier en privacy, hoe zit dat?
Je bent als werkgever verplicht om van alle werknemers een personeelsdossier…
18/03/2018/door Renate Popken
Personeelshandboek maken, waarom en hoe doe je dat?
Afspraken maken met je medewerkers is heel belangrijk. Afspraken…
06/12/2017/door Renate Popken
Toelichting op de arbowet (na 1 juli 2017)
De Arbeidsomstandigheden(Arbo)wet na 1 juli 2017.
De wet…
21/04/2017/door Renate PopkenDe wet…

Overname klantenbestand Nyctea
Met ingang van 2017 heeft De Afdeling Personeelszaken de klanten…
02/02/2017/door Renate Popken
Online persoonlijkheidstest in de prijzen gevallen
Alweer 1,5 jaar beschikt De Afdeling Personeelszaken over de…
02/02/2017/door Renate Popken
“Help, mijn personeel doet niet wat ik wil!”
COLUMN | Utrechtbusiness | Nr.2 | mei 2016
Deze noodkreet…
19/05/2016/door Renate PopkenDeze noodkreet…

Dossieropbouw
Dossieropbouw wordt steeds belangrijker, omdat de route voor…
23/03/2016/door Renate Popken
Wijzigingen voor werkende AOW’ers | Werken na de AOW-gerechtigde leeftijd
De wet ‘Werken na de AOW-gerechtigde leeftijd’ is vanaf 1…
08/02/2016/door Renate Popken
Wet Modernisering regelingen voor verlof en arbeidstijden
De overheid laat steeds meer taken en verantwoordelijkheden over…
23/11/2015/door Renate Popken
Diverse arbeidsrecht weetjes voor de dagelijkse praktijk
Hieronder een aantal handige 'arbeidsrecht' weetjes (01-09-2019):
Onderwerpen…
14/10/2015/door Renate PopkenOnderwerpen…

Laat het service niveau en de kwaliteit van jouw arbodienst te wensen over?
De zomer staat voor de deur, vakantietijd en als ondernemer ook…
19/06/2015/door Renate Popken
Ontslagroutes voor en na 1 juli 2015, uitleg en nuttige tips voor lopende ontslaggevallen
Als onderdeel van de Wet Werk en Zekerheid gaat vanaf 1 juli…
17/04/2015/door Renate Popken
ZAP-Q, een uniek instrument bij selectie, beoordeling en persoonlijk ontwikkeling
Zap-Q persoonlijkheidsvragenlijst
De afgelopen jaren hebben…
07/04/2015/door Renate PopkenDe afgelopen jaren hebben…
Contact
De Afdeling Personeelszaken
Zandweg 117
3454 JZ De MEERN
T 06 18 57 42 34
Mail ons gerust.
Over
De Afdeling Personeelszaken ontzorgt MKB ondernemers door te ondersteunen en adviseren bij alle personele vraagstukken alsof wij uw eigen afdeling personeelszaken ‘in huis’ zijn. Vertrouwd, betrokken en met korte communicatie lijnen.
Door personeelszaken aan ons over te laten kunt u zich weer richten op de passie waarmee u de onderneming begonnen bent.